Masz pytanie? Skontaktuj się z nami.
+48 34 360 23 92sklep@e-pat.pl
OWS przedsiębiorcy 26-10-2021 - 03-08-2023

OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY ORAZ DOSTAW TOWARÓW

(OBOWIĄZUJĄCE DLA PRZEDSIĘBIORCÓW OD 26.10.2021)

 

I. DEFINICJE

 

Pojęcia zdefiniowane w niniejszym dokumencie, Cennikach/Ofertach/Proformach czy innych tego typu materiałach, którymi posługuje się Sprzedający, o ile nie postanowił on inaczej, mają następujące znaczenie:

Sprzedający – P.A.T. BUGAŁA sp.k., ul. Legionów 98, 42-200 Częstochowa, NIP: 5730207288, tel. + 48 34 368 24 46, www.e-pat.pl, pat@pat.net.pl

OWS – niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży Towarów realizowanych przez Sprzedającego.

Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).

Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

Kupujący – Przedsiębiorca (w tym quasi-konsument), który złożył Zamówienie u Kupującego, które zostało przyjęte przez Sprzedającego.

Konsument – osoba fizyczna, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Prawo konsumenckie – ustawa z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).

Strony – odpowiednio Kupujący lub Sprzedający indywidualnie, lub Kupujący i Sprzedający łącznie.

Przedsiębiorca – przedsiębiorca w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego, w tym quasi-konsument.

Quasi-konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedającym umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla nich charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej

Towar – produkty znajdujące się w ofercie Sprzedającego

Umowa – Umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedającym a Kupującym w zakresie złożonego Zamówienia przez Kupującego.

Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego lub osoby działającej w jego imieniu lub na jego rzecz,, otrzymane:

- drogą elektroniczną na adresy pracowników handlowych Sprzedającego lub pat@pat.net.pl,

lub

- drogą telefoniczną zawierające w szczególności prawidłowe:

- nazwę Towaru,

- ilość Towaru,

- miejsce dostawy,

- pełne dane Kupującego,

- imię, nazwisko osoby działającej w imieniu Kupującego,

- datę,

oraz inne istotne dla Kupującego warunki.

Każde Zamówienie złożone przez Kupującego jest uznawane za ofertę Kupującego w rozumieniu Kodeksu Cywilnego składaną Sprzedającemu. Przyjmuje się, że adres, z którego nadesłano Zamówienie jest adresem email Kupującego do celów formalnej korespondencji dotyczącej realizacji Zamówień pomiędzy Stronami. Wszelkie oświadczenia woli składane za pośrednictwem urządzeń i środków komunikacji przypisanych Kupującemu lub znajdujących się pod jego kontrolą (w szczególności nr telefonu, fax, adres e-mail) uważa się za pochodzące od Kupującego i odnoszące skutek w ramach stosunków łączących Kupującego oraz Sprzedającego.

Cennik/Oferta/Proforma – dokument zawierający m.in. ceny netto wybranych przez Sprzedającego Towarów, ewentualnie inne warunki handlowe, sporządzony przez Sprzedającego, udostępniony Kupującemu jako wydruk lub w formie elektronicznej lub w ramach aplikacji udostępnionych przez Sprzedającego, przeznaczonych do składania zamówień.

Przewoźnik – podmiot lub osoba dostarczająca zamówione przez Kupującego Towary.

 

II. POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

1. Niniejsze OWS mają zastosowanie do wszystkich stosunków prawnych wynikających z Umów, Zamówień oraz dostaw realizowanych pomiędzy Sprzedającym a Kupującym będącym Przedsiębiorcą, w tym Quasi-konsumentem, o ile w Umowie ramowej, lub regulaminach poszczególnych usług oferowanych przez Sprzedającego nie zastrzeżono inaczej.

2. Strony mogą w sposób odmienny uregulować swoje prawa i obowiązki z tytułu sprzedaży i dostawy Towarów w Umowie ramowej lub regulaminie poszczególnych usług oferowanych przez Sprzedającego, z tym zastrzeżeniem, że w zakresie tam nieuregulowanym zastosowanie mają OWS.

3. Aktualna treść OWS jest zamieszczona na oficjalnej stronie Sprzedającego.

4. Kupujący zobowiązany jest zapoznać się z treścią OWS przed złożeniem Zamówienia. Kupujący poprzez złożenie zamówienia lub dokonanie zakupu u Sprzedającego potwierdza, że zapoznał się i akceptuje OWS.

5. Sprzedający może wymagać pisemnego potwierdzenia zapoznania się z OWS np. w formie akceptacji Proformy Sprzedającego, gdzie Proforma ta odwołuje się do OWS i wskazuje na miejsce, gdzie można zapoznać się z ich treścią.

6. Akceptacja OWS jest warunkiem przyjęcia zamówienia do realizacji.

 

III. ZAMÓWIENIA

 

1. Informacje o Towarach podane przez Sprzedającego, w szczególności zawarte w Cenniku opisy Towarów oraz ceny, nie stanowią oferty lecz stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

2. Sprzedający zobowiązuje się dostarczać Towary Kupującemu zgodne z obowiązującymi normami i przepisami w Rzeczypospolitej Polskiej na zasadach określonych w niniejszych OWS.

3. Sprzedający realizuje przyjęte przez niego Zamówienia zgodnie z OWS, o ile nic innego nie wynika z Umowy ramowej lub regulaminów usług dodatkowych.

4. Czynności zmierzające do zawarcia Umowy, a w szczególności akceptację Proformy mogą dokonywać jedynie osoby należycie umocowane do działania w imieniu Kupującego. Przyjmuje się, że osoba składająca Zamówienie jest osobą upoważnioną przez Kupującego do tych czynności.

5. Do zawarcia umowy dochodzi z chwilą kiedy Sprzedający otrzymał akceptację Proformy od Kupującego, w dacie ważności Proformy oraz spełnione zostały inne warunki wymienione na Proformie, w szczególności dotyczące przedpłat.

6. W przypadku Zamówień o znacznej wartości, (których poziom każdorazowo weryfikuje Sprzedający) składanych przez pracowników Kupującego, Sprzedający zastrzega sobie prawo żądania potwierdzenia Zamówień przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań w imieniu Kupującego, a także prawo żądania przedstawienia odpowiednich upoważnień.

7. Sprzedający zastrzega sobie prawo odmowy realizacji Zamówienia, w szczególności, gdy Zamówienie nie zawiera wszystkich istotnych danych, gdy Kupujący opóźnia się z jakąkolwiek płatnością wobec Sprzedającego, w przypadku braku pozytywnej weryfikacji Zamówienia, o której mowa w pkt. 5 i 6 powyżej lub z innych przyczyn wskazanych przez Sprzedającego.

8. O odmowie realizacji Zamówienia, niezależnie od przyczyny, Sprzedający poinformuje Kupującego drogą telefoniczną lub mailową.

9. W sytuacjach przewidzianych w niniejszych OWS Sprzedający może odstąpić od Umowy w całości lub w części. W przypadku, gdy Zamówienie jest realizowane częściami, odstąpienie ma skutek jedynie w stosunku do części Zamówienia, która nie została zrealizowana, a w szczególności, która nie została wydana Przewoźnikowi, o ile z treści oświadczenia Sprzedającego o odstąpieniu od Umowy nie wynika inaczej.

10. Sprzedający według swojego wyboru przesyła oświadczenie o odstąpieniu od Umowy drogą mailową na adres mailowy wskazany przez Kupującego w Zamówieniu, Umowie ramowej lub adres mailowy Kupującego, dostępny w szczególności na jego stronie internetowej. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno być złożone w terminie 30 dni od daty powstania przesłanki umożliwiającej odstąpienie.

 

IV. CENA

 

1. Zawarcie Umowy następuje według cen wskazanych na Proformie zaakceptowanej przez Kupującego lub cen wskazanych na dokumencie sprzedaży (jeśli obowiązuje Umowa ramowa z Kupującym).

 

V. PŁATNOŚCI

 

1. W przypadku płatności z góry realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu potwierdzenia Proformy przez Kupującego oraz po wpłynięciu całości uzgodnionej kwoty na rachunek bankowy Sprzedającego, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia.

2. Z zastrzeżeniem ust. 1 Kupujący zapłaci Sprzedającemu cenę wskazaną na fakturze, w terminie płatności określonym na fakturze na rachunek Sprzedającego wskazany w treści faktury. W przypadku braku płatności przez Kupującego w terminie, o którym mowa w zdaniu pierwszym niniejszego podpunktu, Sprzedający może według swojego wyboru rozwiązać Umowę w trybie natychmiastowym z Kupującym lub odstąpić od Umowy, na zasadach wskazanych w pkt. III powyżej. Sprzedający za każdy dzień opóźnienia płatności nalicza odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych.

3. W przypadku faktury wystawionej w innej walucie niż złoty polski, płatność będzie następować na odpowiedni rachunek walutowy wskazany przez Sprzedającego na fakturze.

4. Za dzień zapłaty uważa się dzień zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Sprzedającego. Ceny wskazane w Cenniku są cenami netto, do których należy doliczyć podatek od towarów i usług (VAT) według obowiązującej stawki.

5. Fakturę VAT oraz korektę faktury VAT uznaje się za doręczoną również poprzez wysłanie jej w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany przez Kupującego w Zamówieniu lub adres e-mail, z którego Kupujący złożył Zamówienie, na co Kupujący wyraża zgodę. W przypadku korekty faktury VAT w formie elektronicznej Kupujący jest zobowiązany do potwierdzenia otrzymania jej poprzez wysłanie potwierdzenia w formie elektronicznej na Adres Sprzedającego. W przypadku korekty faktury VAT w formie papierowej konieczne jest odesłanie przez Kupującego potwierdzonej kopii na Adres Sprzedającego wskazany do korespondencji w niniejszym OWS.

6. Kupujący nie będzie potrącał ani odliczał kwot dochodzonych lub należnych od Sprzedającego, w ramach innego zobowiązania jakie łączy go ze Sprzedającym lub od wynagrodzenia jakie przysługuje Sprzedającemu od Kupującego w ramach Umowy, chyba że w ramach odrębnych ustaleń Strony postanowiły inaczej (zakaz dokonywania potrąceń).

7. Sprzedający ma prawo wstrzymać realizację Zamówień lub dostawę Towarów lub może odstąpić od Umowy w całości lub w części, zgodnie z p.III.9-10, w przypadku opóźnienia w płatnościach przez Kupującego na rzecz Sprzedającego. Z tego tytułu Kupującemu nie przysługują żadne roszczenia obecne ani przyszłe z tytułu szkód, lub utraconych korzyści jakie mogą wyniknąć w związku ze wstrzymaniem dostaw.

 

VI. DOSTAWA

 

1. Dostawa Towarów jest dodatkowo płatna. W przypadku zakupów o małej wartości Sprzedający może naliczać także opłatę związaną z pakowaniem towaru. Kryteria dotycząca minimów logistycznych, opłat z tytułu dostawy i opłat za pakowanie podane są na stronie internetowej Sprzedającego lub na Proformie. Koszty wydania i odebrania Towarów będących przedmiotem Zamówienia złożonego przez Kupującego ponosi Kupujący.

2. Dostawa Towarów odbywa się za pośrednictwem Przewoźnika.

3. Odbiór organizowany przez Kupującego, będzie możliwy wyłącznie w przypadku każdorazowej zgody Sprzedającego.

4. Jeżeli dla Towarów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych, Sprzedający zastrzega sobie prawo dostarczania Zamówienia w częściach.

5. Z chwilą wydania Towarów - będących przedmiotem Zamówienia złożonego przez Kupującego - Przewoźnikowi lub bezpośrednio Kupującemu (w przypadku odbioru osobistego) przechodzą na Kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.

6. Sprzedający nie odpowiada za szkody wynikłe z niepoprawności lub niekompletnych danych podanych przez Kupującego w trakcie składania Zamówienia, a także spowodowanych przez błędne podanie danych kontaktowych lub adresu odbioru.

7. Przyjmuje się, że osoba odbierająca Towary w imieniu Kupującego jest osobą upoważnioną przez niego do dokonania odbioru dostawy i podpisania się w jego imieniu na dokumencie dostawy, jak również dokonania innych czynności z tym związanych.

8. W przypadku jednokrotnego nieodebrania przez Kupującego Zamówionych Towarów, jeżeli były one dostarczane za pośrednictwem Przewoźnika, lub nieodebrania ich w terminie 7 dni od otrzymania powiadomienie o gotowości Towaru do odbioru w punkcie odbioru osobistego Sprzedającego, Sprzedający może według swojego wyboru wyznaczyć Kupującemu inny termin odbioru lub dostawy Zamówienia lub rozwiązać Umowę w trybie natychmiastowym z Kupującym lub odstąpić od Umowy, na zasadach wskazanych w pkt. III powyżej. Ponadto Kupujący jest zobowiązany do zapłaty kosztów poniesionych przez Sprzedającego z tytułu nieodebrania Towarów, o którym mowa w niniejszym podpunkcie oraz kosztu wysyłki Towaru.

9. Kupujący zobowiązuje się do zapłaty wszelkich kosztów poniesionych przez Sprzedającego z tytułu nieodebrania Zamówionych Towarów przez Kupującego.

 

VII. GWARANCJA, ODPOWIEDZIALNOŚĆ, ZWROTY

 

1. Wybrane produkty oferowane przez Sprzedającego posiadają gwarancję producenta lub importera. Warunki gwarancji są określone w odrębnym dokumencie gwarancyjnym.

2. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności w przypadku przechowywania, transportu lub używania Towarów niezgodnie z warunkami podanymi przez producenta Towarów.

3. Rękojmia za wady, o której mowa w Kodeksie cywilnym zostaje wyłączona.

4. Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Kupującego zostaje wyłączona.

5. Sprzedający nie ponosi żadnej innej odpowiedzialności niż ta określona w OWS, z tytułu Zamówień lub dostaw, z tytułu szkody wyrządzonej Kupującemu lub użytkownikowi czynem niedozwolonym lub z innego tytułu (z wyjątkiem szkody wyrządzonej umyślnie lub szkody wyrządzonej przez produkt niebezpieczny). Z tytułu wad Towaru Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za jakąkolwiek utratę zysków lub dochodów, stratę czasu bądź utratę możliwości używania maszyn lub urządzeń. Sprzedający nie ponosi również odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody szczególne bądź pośrednie.

6. Kupującemu nie przysługują żadne roszczenia wobec Sprzedającego z tytułu roszczeń osób trzecich wynikających z używania Towarów.

7. Postanowienia niniejszego działu VII dotyczą również umów zawieranych z quasi-konsumentami.

 

Dostawa przez Sprzedającego lub odbiór osobisty Kupującego

 

8. Jeżeli miejscem wydania towaru jest magazyn Sprzedającego lub towar został dostarczony przez Sprzedającego, Kupujący zobowiązany jest przy wydaniu towaru sprawdzić jego kompletność oraz ogólny stan techniczny.

9. W przypadku zastrzeżeń Kupującego co do kompletności towaru lub jego stanu technicznego, czy też dokumentów związanych z towarem, obie Strony sporządzają stosowny protokół reklamacyjny.

10. Podpis Kupującego na dokumencie wydania towaru lub dokumencie sprzedaży bez sporządzenia protokołu reklamacyjnego oznacza przeprowadzenie sprawdzenia, zgodnie pkt. 8 powyżej oraz przyjęcie towaru bez zastrzeżeń.

 

Uszkodzenia w transporcie

 

11. Jeżeli towar dostarczany jest przez Przewoźnika, przed potwierdzeniem odbioru na liście przewozowym Kupujący zobowiązany jest sprawdzić jego stan. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub innych zastrzeżeń podczas odbioru Towaru przez Kupującego, należy sporządzić w obecności Przewoźnika protokół zastrzeżeń, określając ilość i rodzaj uszkodzonych bądź brakujących Towarów zgodnie z procedurą obowiązującą u danego Przewoźnika. Za uszkodzenia powstałe w trakcie transportu odpowiada Przewoźnik.

 

Braki w zamówieniu, ewentualne reklamacje

 

12. W przypadku zastrzeżeń Kupującego co do kompletności towaru lub jego stanu technicznego, czy też dokumentów związanych z towarem, sporządza on jednostronnie stosowny protokół reklamacyjny i przesyła go Sprzedającemu w formie pisemnej lub elektronicznej nie później niż w terminie 7 dni kalendarzowych od daty odbioru towaru na Adres Sprzedającego.

13. Sprzedający, po otrzymaniu protokołu reklamacyjnego, określa czy odesłanie towaru do siedziby Sprzedającego jest konieczne. Koszty transportu reklamowanego towaru ponosi Kupujący.

14. Sprzedający uznaje reklamację lub odmawia jej uznania, powiadamiając o tym Odbiorcę pisemnie lub elektronicznie.

 

Prawo odstąpienia od umowy przysługujące quasi-konsumentom

 

15. Quasi-konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 Prawa konsumenckiego.

16. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem

17. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.

18. Quasi-konsument odstępując od umowy ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

19. Quasi-konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił, na własny koszt i ryzyko.

20. Quasi-konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy, a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

 

VIII. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

 

1. Kupujący zobowiązuje się, że bez uprzedniej zgody Sprzedającego nie będzie używał znaków towarowych, oznaczeń handlowych lub symboli Sprzedającego.

2. Kupujący, akceptując niniejsze OWS, udziela Sprzedającemu na logotyp działalności Kupującego nieodpłatnej, niewyłącznej i nieograniczonej czasowo i terytorialnie licencji, na korzystanie z niego do własnych celów prowadzonej działalności przez Sprzedającego na następujących polach eksploatacji: utrwalanie, zwielokrotnianie dowolną techniką, wprowadzenie utworu do pamięci komputera oraz do sieci komputerowej, publiczne wyświetlanie lub odtwarzanie w Internecie, a w szczególności na stronach internetowych Sprzedającego. Kupujący wyraża zgodę na umieszczenie ww. danych w wykazie klientów Sprzedającego, dostępnym m.in. stronach internetowych Sprzedającego.

 

IX. DANE OSOBOWE

 

1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedający.

2. Przetwarzanie danych osobowych Klientów nastąpi zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych – RODO).

3. Zapytanie o ofertę Sprzedawcy wymaga podania imienia, nazwiska oraz adresu mailowego. Są to podstawowe dane osobowe, jakimi Sprzedający musi dysponować, aby móc odpowiedzieć na zadane pytanie. Klient może podać Sprzedającemu również swój numer telefonu, aby mógł skontaktować się z nim telefonicznie.

4. Składając zapytanie o ofertę Klient jednocześnie wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych takich jak: imię, nazwisko, adres mailowy i – ewentualnie – telefon, a także podaje je dobrowolnie. Podstawą przetwarzania tych danych jest zgoda Klienta. Nie istnieje obowiązek podania danych osobowych, ale w wypadku odmowy ich podania udzielenie odpowiedzi na zapytanie ofertowe będzie niemożliwe.

5. Jeżeli Klient decyduje się na złożenie zamówienia lub na dokonanie zakupów towarów Sprzedającego, jego dane osobowe tj. imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres mailowy, numer telefon będą przetwarzane w celu realizacji zawartej umowy na podstawie art. 6 ust. 1 b) RODO.

6. Klientowi przysługuje dostęp do treści swoich danych oraz prawo ich poprawiania. W dowolnym momencie może cofnąć udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych lub żądać ograniczenia przetwarzania danych, wystarczające będzie poinformowanie o tym Sprzedającego. Cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na legalność przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem zgody.

7. Dane osobowe Klientów będą przetwarzane tylko i wyłącznie w celu udzielenia drogą mailową lub telefoniczną odpowiedzi na złożone zapytanie ofertowe lub w celu realizacji zawartej umowy. Dane osobowe Klientów nie będą przekazywane innym odbiorcom danych osobowych. Dane osobowe będą przetwarzane tylko i wyłącznie do momentu zrealizowania celu, dla którego zostały zebrane.

8. Jeżeli bezpieczeństwo danych osobowych Klientów zostanie naruszone, przysługuje im prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

1. Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego zawiadamiania Sprzedającego o wszelkich zmianach adresów do doręczeń, upoważnień, pełnomocnictw, pod rygorem uznania za ważne korespondencji oraz realizacji Zamówień złożonych przez dotychczasowo umocowane lub upoważnione osoby i uznania za skuteczne doręczenia pod ostatni wskazany adres.

2. We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym OWS, Umowie ramowej lub regulaminach usług dodatkowych obowiązują przepisy Kodeksu Cywilnego.

3. Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszych OWS zostaną uznane na podstawie przepisów prawa za nieważne, bezprawne lub niewykonalne w jakimkolwiek zakresie, nie wpłynie to na ważność pozostałych postanowień OWS.

4. Wszelkie sprawy i spory wynikłe z tytułu zamówień lub umów zawartych pomiędzy Sprzedającym i Kupującym, w szczególności związane z ustaleniem istnienia stosunku prawnego łączącego Sprzedającego i Kupującego, jego wykonaniem, rozwiązaniem, unieważnieniem oraz dochodzeniem roszczeń odszkodowawczych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zamówienia lub umowy podlegają wyłącznej jurysdykcji właściwych sądów Rzeczypospolitej Polskiej oraz prawu polskiemu.

5. Sądem wyłącznie właściwym do rozstrzygania wszelkich sporów wynikających z umów lub realizacji zamówień zawartych pomiędzy Sprzedającym i Kupującym jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedającego.

6. Strony wyłączają zastosowanie Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów z dnia 11 kwietnia 1980 r.

7. Treść niniejszego OWS może ulec zmianie. Zmiany OWS wchodzą w życie z dniem jego opublikowania na stronie internetowej Sprzedającego. Zmiany nie mają zastosowania do Zamówień złożonych przed dniem wejścia w życie niniejszego OWS.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl