Masz pytanie? Skontaktuj się z nami.
+48 34 360 23 92sklep@e-pat.pl
OWS konsumenci 26-10-2021 - 03-08-2023

OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY ORAZ DOSTAW TOWARÓW

(OBOWIĄZUJĄCE DLA KONSUMENTÓW OD 26.10.2021)

 

I. DEFINICJE

 

Pojęcia zdefiniowane w niniejszym dokumencie, Cennikach/Ofertach/Proformach czy innych tego typu materiałach, którymi posługuje się Sprzedający, o ile nie postanowił on inaczej, mają następujące znaczenie:

Sprzedający – P.A.T. BUGAŁA sp.k., ul. Legionów 98, 42-200 Częstochowa, NIP: 5730207288, tel. + 48 34 368 24 46, www.e-pat.pl, pat@pat.net.pl

OWS – niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży Towarów realizowanych przez Sprzedającego.

Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).

Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

Kupujący – Konsument, który złożył Zamówienie u Sprzedającego, które zostało przyjęte przez Sprzedającego.

Konsument – osoba fizyczna, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Prawo konsumenckie – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).

Strony – odpowiednio Kupujący lub Sprzedający indywidualnie, lub Kupujący i Sprzedający łącznie.

Towar – produkty znajdujące się w ofercie Sprzedającego

Umowa – Umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedającym a Kupującym w zakresie złożonego Zamówienia przez Kupującego.

Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego lub osoby działającej w jego imieniu lub na jego rzecz, otrzymane:

- drogą elektroniczną na adresy pracowników handlowych Sprzedającego lub pat@pat.net.pl,

lub

- drogą telefoniczną zawierające w szczególności prawidłowe:

- nazwę Towaru,

- ilość Towaru,

- miejsce dostawy,

- pełne dane Kupującego,

- imię, nazwisko osoby działającej w imieniu Kupującego,

- datę,

oraz inne istotne dla Kupującego warunki.

Każde Zamówienie złożone przez Kupującego jest uznawane za ofertę Kupującego w rozumieniu Kodeksu Cywilnego składaną Sprzedającemu. Przyjmuje się, że adres, z którego nadesłano Zamówienie jest adresem email Kupującego do celów formalnej korespondencji dotyczącej realizacji Zamówień pomiędzy Stronami. Wszelkie oświadczenia woli składane za pośrednictwem urządzeń i środków komunikacji przypisanych Kupującemu lub znajdujących się pod jego kontrolą (w szczególności nr telefonu, fax, adres e-mail) uważa się za pochodzące od Kupującego i odnoszące skutek w ramach stosunków łączących Kupującego oraz Sprzedającego.

Cennik/Oferta/Proforma – dokument zawierający m.in. ceny brutto wybranych przez Sprzedającego Towarów, ewentualnie inne warunki handlowe, sporządzony przez Sprzedającego, udostępniony Kupującemu jako wydruk lub w formie elektronicznej lub w ramach aplikacji udostępnionych przez Sprzedającego, przeznaczonych do składania zamówień.

Przewoźnik – podmiot lub osoba dostarczająca zamówione przez Kupującego Towary.

 

II. POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

1. Niniejsze OWS mają zastosowanie do wszystkich stosunków prawnych wynikających z Umów, Zamówień oraz dostaw realizowanych pomiędzy Sprzedającym a Kupującym będącym Konsumentem, o ile w umowie lub regulaminach poszczególnych usług oferowanych przez Sprzedającego nie zastrzeżono inaczej.

2. Strony mogą w sposób odmienny uregulować swoje prawa i obowiązki z tytułu sprzedaży i dostawy Towarów w umowie lub regulaminie poszczególnych usług oferowanych przez Sprzedającego, z tym zastrzeżeniem, że w zakresie tam nieuregulowanym zastosowanie mają OWS.

3. Aktualna treść OWS jest zamieszczona na oficjalnej stronie Sprzedającego.

4. Kupujący zobowiązany jest zapoznać się z treścią OWS przed złożeniem Zamówienia. Kupujący poprzez złożenie zamówienia lub dokonanie zakupu u Sprzedającego potwierdza, że zapoznał się i akceptuje OWS.

5. Sprzedający może wymagać pisemnego potwierdzenia zapoznania się z OWS np. w formie akceptacji Proformy Sprzedającego, gdzie Proforma ta odwołuje się do OWS i wskazuje na miejsce, gdzie można zapoznać się z ich treścią.

6. Akceptacja OWS jest warunkiem przyjęcia zamówienia do realizacji.

 

III. ZAMÓWIENIA

 

1. Informacje o Towarach podane przez Sprzedającego, w szczególności zawarte w Cenniku opisy Towarów oraz ceny, nie stanowią oferty lecz stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

2. Sprzedający zobowiązuje się dostarczać Towary Kupującemu zgodne z obowiązującymi normami i przepisami w Rzeczypospolitej Polskiej na zasadach określonych w niniejszych OWS.

3. Sprzedający realizuje przyjęte przez niego Zamówienia zgodnie z OWS, o ile nic innego nie wynika z umowy lub regulaminów usług dodatkowych.

4. Czynności zmierzające do zawarcia Umowy, a w szczególności akceptację Proformy mogą dokonywać jedynie osoby należycie umocowane do działania w imieniu Kupującego. Przyjmuje się, że osoba składająca Zamówienie jest osobą upoważnioną przez Kupującego do tych czynności.

5. Do zawarcia umowy dochodzi z chwilą kiedy Sprzedający otrzymał akceptację Proformy od Kupującego, w dacie ważności Proformy oraz spełnione zostały inne warunki wymienione na Proformie, w szczególności dotyczące przedpłat.

6. Sprzedający zastrzega sobie prawo odmowy realizacji Zamówienia, w szczególności, gdy Zamówienie nie zawiera wszystkich istotnych danych, gdy Kupujący opóźnia się z jakąkolwiek płatnością wobec Sprzedającego, w przypadku braku pozytywnej weryfikacji Zamówienia, o której mowa w pkt. 5 powyżej lub z innych przyczyn wskazanych przez Sprzedającego.

7. O odmowie realizacji Zamówienia, niezależnie od przyczyny, Sprzedający poinformuje Kupującego drogą telefoniczną lub mailową.

8. W sytuacjach przewidzianych w niniejszych OWS Sprzedający może odstąpić od Umowy w całości lub w części. W przypadku, gdy Zamówienie jest realizowane częściami, odstąpienie ma skutek jedynie w stosunku do części Zamówienia, która nie została zrealizowana, a w szczególności, która nie została wydana Przewoźnikowi, o ile z treści oświadczenia Sprzedającego o odstąpieniu od Umowy nie wynika inaczej.

9. Sprzedający według swojego wyboru przesyła oświadczenie o odstąpieniu od Umowy drogą mailową na adres mailowy wskazany przez Kupującego w Zamówieniu, umowie lub adres mailowy Kupującego, dostępny w szczególności na jego stronie internetowej. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno być złożone w terminie 30 dni od daty powstania przesłanki umożliwiającej odstąpienie.

 

IV. CENA

 

1. Zawarcie Umowy następuje według cen wskazanych na Proformie zaakceptowanej przez Kupującego lub cen wskazanych na dokumencie sprzedaży (jeśli obowiązuje Umowa z Kupującym).

 

V. PŁATNOŚCI

 

1. W przypadku płatności z góry realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu potwierdzenia Proformy przez Kupującego oraz po wpłynięciu całości uzgodnionej kwoty na rachunek bankowy Sprzedającego, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia.

2. Z zastrzeżeniem ust. 1 Kupujący zapłaci Sprzedającemu cenę wskazaną na fakturze, w terminie płatności określonym na fakturze na rachunek Sprzedającego wskazany w treści faktury. W przypadku braku płatności przez Kupującego w terminie, o którym mowa w zdaniu pierwszym niniejszego podpunktu, Sprzedający może według swojego wyboru rozwiązać Umowę w trybie natychmiastowym z Kupującym lub odstąpić od Umowy, na zasadach wskazanych w pkt. III powyżej. Sprzedający za każdy dzień opóźnienia płatności nalicza odsetki ustawowe za opóźnienie.

3. W przypadku faktury wystawionej w innej walucie niż złoty polski, płatność będzie następować na odpowiedni rachunek walutowy wskazany przez Sprzedającego na fakturze.

4. Za dzień zapłaty uważa się dzień zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Sprzedającego. Ceny wskazane w Cenniku są cenami brutto.

5. Fakturę VAT oraz korektę faktury VAT uznaje się za doręczoną również poprzez wysłanie jej w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany przez Kupującego w Zamówieniu lub adres e-mail, z którego Kupujący złożył Zamówienie, na co Kupujący wyraża zgodę. W przypadku korekty faktury VAT w formie elektronicznej Kupujący jest zobowiązany do potwierdzenia otrzymania jej poprzez wysłanie potwierdzenia w formie elektronicznej na Adres Sprzedającego. W przypadku korekty faktury VAT w formie papierowej konieczne jest odesłanie przez Kupującego potwierdzonej kopii na Adres Sprzedającego wskazany do korespondencji w niniejszym OWS.

6. Sprzedający ma prawo wstrzymać realizację Zamówień lub dostawę Towarów lub może odstąpić od Umowy w całości lub w części, zgodnie z p.III.8-9, w przypadku opóźnienia w płatnościach przez Kupującego na rzecz Sprzedającego.

 

VI. DOSTAWA

 

1. Dostawa Towarów jest dodatkowo płatna. W przypadku zakupów o małej wartości Sprzedający może naliczać także opłatę związaną z pakowaniem towaru. Kryteria dotycząca minimów logistycznych, opłat z tytułu dostawy i opłat za pakowanie podane są na stronie internetowej Sprzedającego lub na Proformie. Koszty wydania i odebrania Towarów będących przedmiotem Zamówienia złożonego przez Kupującego ponosi Kupujący.

2. Dostawa Towarów odbywa się za pośrednictwem Przewoźnika.

3. Odbiór organizowany przez Kupującego, będzie możliwy wyłącznie w przypadku każdorazowej zgody Sprzedającego.

4. Jeżeli dla Towarów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych, Sprzedający zastrzega sobie prawo dostarczania Zamówienia w częściach.

5. Z chwilą wydania Towarów - będących przedmiotem Zamówienia złożonego przez Kupującego - Przewoźnikowi lub bezpośrednio Kupującemu (w przypadku odbioru osobistego) przechodzą na Kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.

6. Sprzedający nie odpowiada za szkody wynikłe z niepoprawności lub niekompletnych danych podanych przez Kupującego w trakcie składania Zamówienia, a także spowodowanych przez błędne podanie danych kontaktowych lub adresu odbioru.

7. Przyjmuje się, że osoba odbierająca Towary w imieniu Kupującego jest osobą upoważnioną przez niego do dokonania odbioru dostawy i podpisania się w jego imieniu na dokumencie dostawy, jak również dokonania innych czynności z tym związanych.

8. W przypadku jednokrotnego nieodebrania przez Kupującego Zamówionych Towarów, jeżeli były one dostarczane za pośrednictwem Przewoźnika, lub nieodebrania ich w terminie 7 dni od otrzymania powiadomienie o gotowości Towaru do odbioru w punkcie odbioru osobistego Sprzedającego, Sprzedający może według swojego wyboru wyznaczyć Kupującemu inny termin odbioru lub dostawy Zamówienia lub rozwiązać Umowę w trybie natychmiastowym z Kupującym lub odstąpić od Umowy, na zasadach wskazanych w pkt. III powyżej. Ponadto Kupujący jest zobowiązany do zapłaty kosztów poniesionych przez Sprzedającego z tytułu nieodebrania Towarów, o którym mowa w niniejszym podpunkcie oraz kosztu wysyłki Towaru.

 

VII. GWARANCJA, USZKODZENIA

 

1. Wybrane produkty oferowane przez Sprzedającego posiadają gwarancję producenta lub importera. Warunki gwarancji są określone w odrębnym dokumencie gwarancyjnym.

2. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności w przypadku przechowywania, transportu lub używania Towarów niezgodnie z warunkami podanymi przez producenta Towarów.

 

Dostawa przez Sprzedającego lub odbiór osobisty Kupującego

 

3. Jeżeli miejscem wydania towaru jest magazyn Sprzedającego lub towar został dostarczony przez Sprzedającego, Kupujący zobowiązany jest przy wydaniu towaru sprawdzić jego kompletność oraz ogólny stan techniczny.

4. W przypadku zastrzeżeń Kupującego co do kompletności towaru lub jego stanu technicznego, czy też dokumentów związanych z towarem, obie Strony sporządzają stosowny protokół reklamacyjny.

5. Podpis Kupującego na dokumencie wydania towaru lub dokumencie sprzedaży bez sporządzenia protokołu reklamacyjnego oznacza przeprowadzenie sprawdzenia, zgodnie pkt. 3 powyżej oraz przyjęcie towaru bez zastrzeżeń.

 

Uszkodzenia w transporcie

 

6. Jeżeli towar dostarczany jest przez Przewoźnika, przed potwierdzeniem odbioru na liście przewozowym Kupujący zobowiązany jest sprawdzić jego stan. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub innych zastrzeżeń podczas odbioru Towaru przez Kupującego, należy sporządzić w obecności Przewoźnika protokół zastrzeżeń, określając ilość i rodzaj uszkodzonych bądź brakujących Towarów zgodnie z procedurą obowiązującą u danego Przewoźnika.

 

Braki w zamówieniu

 

7. W przypadku zastrzeżeń Kupującego co do kompletności towaru lub jego stanu technicznego, czy też dokumentów związanych z towarem, powinien on poinformować o tym Sprzedającego w formie pisemnej lub elektronicznej nie później niż w terminie 7 dni kalendarzowych od daty odbioru towaru na Adres Sprzedającego.

 

VIII. RĘKOJMIA

 

1. Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).

2. Jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.

3. Jeżeli sprzedany towar posiada wadę Klient może: a. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad, b. żądać usunięcia wady lub c. złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny d. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedającego albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.

4. Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego, przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.

5. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

6. Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

7. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.

8. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego Konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.

9. Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający, za wyjątkiem sytuacji wskazanych z Prawie Konsumenckim. Sprzedający obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.

10. Sprzedający ustosunkuje się do żądania złożonego przez Konsumenta w związku z wadliwością towaru w terminie czternastu dni od dnia jego otrzymania. W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.

11. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.

12. Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.

13. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji. Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi.

14. W razie wykonywania przez kupującego uprawnień z gwarancji bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie.

 

IX. ZWROT TOWARU

 

1. Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego, prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33 oraz w art. 34 Prawa konsumenckiego.

2. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem

3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres email Sprzedającego podany w niniejszych OWS.

4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Prawa konsumenckiego lub w innej formie zgodnej z Prawem konsumenckim.

5. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

6. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.

7. Konsument odstępując od umowy ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

8. Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił, na własny koszt i ryzyko.

9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy, a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

10. Sprzedający niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta oraz zwrotu towaru, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy oferowany przez Sprzedającego, wówczas Sprzedający zwróci Konsumentowi jedynie równowartość najtańszej przesyłki, a nie zwróci dodatkowych kosztów zgodnie z art. 33 Prawa konsumenckiego.

11. Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności. Żaden ze sposobów zwrotu nie powoduje powstania dodatkowych kosztów po stronie Konsumenta.

12. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

13. Konsumentowi zgodnie z art. 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, w której przedmiotem świadczenia: - jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, - jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia, - jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu, - są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

 

X. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

 

1. Kupujący zobowiązuje się, że bez uprzedniej zgody Sprzedającego nie będzie używał znaków towarowych, oznaczeń handlowych lub symboli Sprzedającego.

 

XI. DANE OSOBOWE

 

1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedający.

2. Przetwarzanie danych osobowych Klientów nastąpi zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych – RODO).

3. Zapytanie o ofertę Sprzedawcy wymaga podania imienia, nazwiska oraz adresu mailowego. Są to podstawowe dane osobowe, jakimi Sprzedający musi dysponować, aby móc odpowiedzieć na zadane pytanie. Klient może podać Sprzedającemu również swój numer telefonu, aby mógł skontaktować się z nim telefonicznie.

4. Składając zapytanie o ofertę Klient jednocześnie wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych takich jak: imię, nazwisko, adres mailowy i – ewentualnie – telefon, a także podaje je dobrowolnie. Podstawą przetwarzania tych danych jest zgoda Klienta. Nie istnieje obowiązek podania danych osobowych, ale w wypadku odmowy ich podania udzielenie odpowiedzi na zapytanie ofertowe będzie niemożliwe.

5. Jeżeli Klient decyduje się na złożenie zamówienia lub na dokonanie zakupów towarów Sprzedającego, jego dane osobowe tj. imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres mailowy, numer telefon będą przetwarzane w celu realizacji zawartej umowy na podstawie art. 6 ust. 1 b) RODO.

6. Klientowi przysługuje dostęp do treści swoich danych oraz prawo ich poprawiania. W dowolnym momencie może cofnąć udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych lub żądać ograniczenia przetwarzania danych, wystarczające będzie poinformowanie o tym Sprzedającego. Cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na legalność przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem zgody.

7. Dane osobowe Klientów będą przetwarzane tylko i wyłącznie w celu udzielenia drogą mailową lub telefoniczną odpowiedzi na złożone zapytanie ofertowe lub w celu realizacji zawartej umowy. Dane osobowe Klientów nie będą przekazywane innym odbiorcom danych osobowych. Dane osobowe będą przetwarzane tylko i wyłącznie do momentu zrealizowania celu, dla którego zostały zebrane.

8. Jeżeli bezpieczeństwo danych osobowych Klientów zostanie naruszone, przysługuje im prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

1. Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego zawiadamiania Sprzedającego o wszelkich zmianach adresów do doręczeń, upoważnień, pełnomocnictw, pod rygorem uznania za ważne korespondencji oraz realizacji Zamówień złożonych przez dotychczasowo umocowane lub upoważnione osoby i uznania za skuteczne doręczenia pod ostatni wskazany adres.

2. We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym OWS, umowie lub regulaminach usług dodatkowych obowiązują przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Prawa Konsumenckiego.

3. Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszych OWS zostaną uznane na podstawie przepisów prawa za nieważne, bezprawne lub niewykonalne w jakimkolwiek zakresie, nie wpłynie to na ważność pozostałych postanowień OWS.

4. Wszelkie sprawy i spory wynikłe z tytułu zamówień lub umów zawartych pomiędzy Sprzedającym i Kupującym, w szczególności związane z ustaleniem istnienia stosunku prawnego łączącego Sprzedającego i Kupującego, jego wykonaniem, rozwiązaniem, unieważnieniem oraz dochodzeniem roszczeń odszkodowawczych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zamówienia lub umowy podlegają wyłącznej jurysdykcji właściwych sądów Rzeczypospolitej Polskiej oraz prawu polskiemu.

5. Treść niniejszego OWS może ulec zmianie. Zmiany OWS wchodzą w życie z dniem jego opublikowania na stronie internetowej Sprzedającego. Zmiany nie mają zastosowania do Zamówień złożonych przed dniem wejścia w życie niniejszego OWS.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl